NYHETSBREV – GLAD PÅSK

Hej Vänner av Närproducerat...

Ur innehållet:
1. Sista chansen för Påskmat
2. Nya grejer i butiken
3. Recept på Vaktelägg

1.  PÅSKBESTÄLLNING...
Måndag morgon den 29 mars, vid niotiden går beställningstiden ut för leveransen den 1 april.
Bussgods har enligt uppgift vanliga öppettider på skärtorsdag.
Personalen på NordanSmak ska försöka få med leveranserna med en tidig buss så att Ni som handlar ute i länet ska få varorna, även om ni slutar tidigare på jobbet.

2.  NYTT I BUTIKEN
Det är öppet i NordanSmaks butik på Stationsgatan 25 i Luleå fram till och med Skärtorsdag. Vanliga öppettider 11 - 18. Även på Skärtorsdagen.
Måndagsleveransen av Ekologisk Frukt på Jobbet kommer på tisdagen istället.
Angående sortimentet har vi fått in en verkligen läcker produkt i Butiken. Vaktelägg!


Så har vi också fått in en ny sändning av den Soukisrökta Renkorven, och burkar med den helkonserverade Renköttet



3. RECEPT PÅ VAKTELÄGG.
Vår leverantör av Vaktelägg har bifogat några recept på dessa små gulliga läckerheter.
Jag ser framför mig, hur jag med mina klumpiga fingrar försöker separera gula och vita när Vaktelägg Tartar ska tillredas.  Kolla in Tillagningstips för att se recepten.

Hälsar Per H som just nu rullar in på Vännäs Central för vidare färd mot Göteborg och ut i Europa.
Tillsammans med hela familjen - förstås... en tålmodig hustru och sju barn i en liggvagnskupé.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0