NYHETSBREV NORDANSMAK - Lamm och Kärnkraftsfritt

Hej vänner av närproducerat, ekologiskt, rättvisemärkt och GMO-fritt

Ur innehållet:

1 Lamm finns!

2. Kärnkraftsfritt Bottenviken

1. LAMM FINNS
Vi har ett lamm i kylen och ytterligare tre på väg in.
Lammen har vuxit upp i Avan och leveransen väger 15 kg. De är grovstyckade och det finns några kotletter, en lammsadel, två fårfioler, två bogar, hals och slaksidor. Om man skär loss underbenet i leden så är det lagom stora bitar att frysa in. Koka soppa på benen efter ni sågat varje "underben" i två bitar.
Priset hamnar runt 1.300 kr (87 kr / kg)
Vill ni köpa ett lamm: Klicka här!



2. KÄRNKRAFTFRITT BOTTENVIKEN
Hoten mot de närproducerade livsmedlen ökar. Inte bara GMO hotar vår ekologiska potatis. Nu presenteras planer i Finland att bygga världens största kärkraftverk i Pyhäjoki, 16 mil från Norrbottenskusten.

Ibland funderar man på varför vi gång på gång ska virra in i fossila återvändsgränder? Vad det är för fel med att bygga en hållbar värld och börja nu medans vi som ställer till det mesta fortfarande är vid liv. Jag vill lämna över en värld till mina barn och barnbarn som går att leva i. Jag tror vi är många.

Vill Du vara med i arbetet mot kärnkraften i Bottenviken kan du gå med i ett nybildat nätverk! Läs mer på: Nej till Kärnkraft i Pyhäjoki!

PS! Jag har fått kritik för min slutsats att Uran-vägen är en fossil återvändsgränd.
Vill inte ta debatten då jag egentligen menar att atomkraften är en ändlig resurs, till skillnad för all förnybar...

Per Holmqvist
NordanSmak

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0